مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 09:352020-08-29بين الملل

اوراسیا تایمز | اختلافات اسلام آباد-ریاض؛ پاکستان به دنبال تقویت روابط با ایران است


با افزایش اختلافات میان اسلام آباد و ریاض، به دلیل عدم حمایت عربستان سعودی از کشمیر، عمران خان نخست وزیر پاکستان خواستار تقویت روابط با تهران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس، وبگاه خبری اوراسیا تایمز از تمایل پاکستان برای افزایش و تقویت روابط با ایران پس از افزایش اختلافات میان اسلام آباد و ریاض، به دلیل عدم حمایت عربستان سعودی از موضوع کشمیر خبر داد.

به نوشته این وبگاه خبری، اسلام آباد پس از رد درخواستش از سوی عربستان سعودی برای تشکیل جلسه ویژه ای برای رسیدگی به اوضاع جامو و کشمیر در سازمان همکاری های اسلامی، با ریاض دچار اختلاف شده است.

  اوراسیا تایمز نوشته تصمیم پاکستان برای تشکیل یک ائتلاف موازی در کنار ترکیه و مالزی، سعودی ها را عصبانی کرده است تا حدی که آنها وام بدون بهره یک میلیارد دلاری را که برای اسلام آباد تمدید کرده بودند، پس گرفتند و همچنین از تمدید طرح پرداخت معوق نفت، که برای این امر در نظر گرفته شده بود، خودداری کردند.

  اوراسیا تایمز همچنین گزارش داد: این در حالی است که شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه پاکستان با رد اختلافات میان ریاض و اسلام آباد گفته بود عربستان به دلیل افت قیمت نفت با فشار اقتصادی روبرو است و پاکستان به خوبی از مشکلات عربستان سعودی آگاه است و در کنار این کشور خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراسیا تایمز | اختلافات اسلام آباد-ریاض؛ پاکستان به دنبال تقویت روابط با ایران است

اوراسیا تایمز | اختلافات اسلام آباد-ریاض؛ پاکستان به دنبال تقویت روابط با ایران است